24 dec. 2011

Jul kvälls tankar


Så var det Julaftons kväll ,en behalig lugn dag med familjen hemma .
Lungt och skönt på alla sätt å vis .
Små hundarna fick sig en varsin Jul tallrik ,som dom väntat på sedan igår .
Nosarna har verkligen luktat och gått på högtryck sen igår .
Så efter att gluffsat i sig maten ,gick dom iin i ett coma liknande tillstånd utsträckta på varsitt ställe,säkert för att få plats med allt .
Efter julmaten vart det Tv med Kalle och hans vänner ,inte för att det kom någon Kalle med vänner hit ,utan vi slog på tvn och tittade på honom som flera andra .
Så riktigt soffmys med kaffe ,dricka och massa olika julgodisar i skålar .
Bara att trycka å äta .
Utan dom två små hundarna som inte ens orkade tigga en endaste bit av allt godis .
Efter en runda ute ,tog jag telefonen å ringde mamma för att önska god jul.......oooopz..
Det var ingen som svarade ,numret har upphört ...ingen abbonent finns på numret....Hänvisning saknas.
Sorgen gjorde sig påmind i mitt hjärta ....min älskade lilla mamma ....saknar henne något fruktansvärt .Går inte en dag utan en tanke till henne ,inte en natt utan att jag säger godnatt mamma .
Kom också på att det blir ingen Jul fika hos henne imorgon .
Eller som barnen sa .
Vad konstigt det känns att inte kunna ringa till mormor och säga GOD JUL  eller att vi inte fått något jul kort av henne .
Men vi kan hedra henne med en tanke och då är hon ju med oss på det sättet .
Så tänder ett ljus brevid kortet på mamma och skänker henne en kärleksfull tanke .
Och en gammal låt dyker upp som jag börjar nynna på ,och ett leénde sprider sig och blir varm i hjärtat .
Mamma tyckte den va fin ,på den tiden jag var tonåring och spelade hemma för kung å fosterland .
Så den får avluta detta inlägget.
Och sjunger med COME BACK AND STAY FOR GOOD!
God Jul !

//Pillan








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...