4 juli 2013

Inre känslan..



Trött på att försöka segla i hamn
Försöker  att hitta en väg, även om det blåser hårt
Och jag är trött på att förklara finns ingenting mer att försvara
Jag skulle hellre stå här i mörkret och titta på det hela
Och stundtals bara segla ,bara bort
Känslan når mig igen
Detta segel har ingen vind
Vinden har inget hav
Havet har inget land längre

  Går dessa gator helt själv
  Jag vet det är mitt val och ingen annans
  Och det finns ingen här för att rädda mig
  Jag går ensam och om jag ser ensam ut, det är okej
  För jag är den enda kvar i mitt liv
  Det finns ingen att rädda mig
  Jag går ensam

  I en värld med många frågetecken
  Jag är ett korn bland sanden
  Fick aldrig tid att lära känna den  jag är
  Och kanske är jag bara här för att fångas upp
  I loppet, som  skulle  köras
  Hann inte ens stanna för att se vem  jag har blivit
  Visst, många gånger har jag känt
  Mitt segel har ingen vind
  Min vind har inget hav
  Mitt hav har ingen strand längre


  Det är inte över, det är inte slutet
  Här är början på en resa
  I allt detta behövs bara tid
  Ett ögonblick, att bara få stå 
  För att barase ,vem det är som jag missat
  Och jag går ensam, ensam genom mitt liv 

//Pillan



 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...