10 mars 2014

Auktion i all sin glans

I torsdags stack jag iväg på auktion och fick med mig vännen Nettan.
Mycket saker var det , men otroligt mycket gamla bestick i alla dess former .
En otroligt fin gammal Rokoko soffa ,som jag vart tok kär i .
Tyvär var ena benet lite löst , och lite svårt att laga när själva ramen är hel gjuten runt sittdynan.
Går ju inte bända sönder å limma .
Så jag lät den gå till en annan ropare .
50 kr gick den för och det grämer mig än att jag inte ropade in den .
Men men , kommer vell fler chanser kanske .
Ropade i alla fall in en gammal garnvinda .

Som fick sig lite vit färg .
Dom e roliga dessa gamla vindor ,då man kan hitta på massor av roligt av dom .
// Pillan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...