11 mars 2016

Gamla ÄLSKADE saker !

Fick en helt underbar gammal soffa av vännen min .
Hon vet att jag älskar och har ett svagt sinne för dessa gamla klenoder .
Väl hemma hos mig , vart det stor tvätt av soffan ,då den stått i tre år .
utan kärlek .
Så det vart putsning ,tvättning och allmän genomgång.

Fanns lite skavanker här å där , och små hål i original tyget .
Så vart en dags fundering ,hur skulle jag göra ....hmmm...
Efter mycket tänk, och läsning om att många målat om soffor med vanlig väggfärg...
Nja ,kan de verkligen stämma ...men jag blev nyfiken ,,,och måste överbevisas ,eftersom jag inte trodde detta gick.
Så sagt å gjort ,med färg å pensel och vattenspruta började jag trevande att måla .
Efter två målningar på tyget , kände jag att detta är rena bullshiten ( precis som jag trodde  ).
Så tvättade av soffan med medel  och började om i andra tanke banor ...
Och gjorde som jag gjort förut .
Att helt enkelt klä om soffan .
Och resultatet vart superb !!



Svett ,slit och gråa hår .
Inte enklaste att klä om när bakdelen är svängd och upphöjd .
Men det gick .
Och med lite mys i soffan , så måste jag säga att jag är
SUPERNÖJD .
Bara lite finlir kvar .
Men ack så fin den gör sig i sin egen hörna .
// Kram Pillan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...