16 jan. 2010

Ett manipulerande spel


Vart ska man börja
när man känner att orken sviktar
När gråten bara bränner
Ångesten kväver en
Oron e prekär
Ångest laddad sömn
Tröttheten inför allt slår ut i full blom
Sömnen drar mig mest
Mot trösten som dimman kan ge
Väntar på ett mirakel
I nån form
Vet att det finns dom som har det värre
Å mitt hjärta blöder för dom alla
Oavsett situationen
Men jag kan ju inte ta på mig dom oxså
Kan ju bara tala för mig
Även om mina tankar går till alla
I hopplöshetens skrik
Där man kämpar för sitt liv
Rätten till att existera
Men folk är cyniska
Häver ur sig saker
Markabra ut talanden
Där det tydligen är fult
Att känna att man mår dåligt
Där man ska lägga på ett falskt flin
För att andra ska må bra
Men lessen
Har så svårt för falsk spel
Det är inte min stil
Kan inte spela ett spel
Men tydligen är det bättre
En att visa vad man känner
Nicka å le
Medans man gråter å kvävs inombords
När man bara vill skrika rakt ut
När nätterna är värre en dagarna
Man bara ligger å tänker
Somnar av ren utmattning
Dagarna är som ett ont omen
Som man bara ska orka sig igenom
Med ångest panik rädsla
Men där det är tabu att visa vad man känner
Orka eller inte orka
Antingen går man hel ur
Eller
Så e man en spillra kvar
Vad tjänar då allt till
Vad är då meningen med allt .............
Vem fångar upp innan fallet
Efter fallet är det försent..............
/ Pillan

1 kommentar:

  1. Känner igen mej.. (Linda Merja Holmgren från facebook och Försäkringskassan är i maskopi med djävulen-gruppen!)

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...