24 okt. 2011

Dröm


Jag drömmer om ett sinne ..
.. med svar för livet,
Jag drömmer om en själ ..
.. syftet inte odefinierad,
Jag drömmer om en födsel ..
.. lysande livsglädje,
Jag drömmer om en värld ..
.. leva i fred, inte i tårar,
Jag drömmer om en rättighet ..
.. den driver mig att stå ensam,
Jag drömmer om en vilja ..
.. för att ändra vad som finns i ett  hjärta,
Jag drömmer om en chans ..
.. spottar önskningar till liv,
Jag drömmer om en dag ..
..med massa glädje kärlek till allt  liv,
Jag drömmer om en natt ..
.. där tankar bleknar i ljus,
Jag drömmer om en tystnad ..
.. omfamningar, skratt, inget skrik,
Jag drömmer om  kärlek ..
.. i långa band av extas,
Jag drömmer om en kram ..
..  min kärlek till dig,
Jag drömmer om mina barn ..
.. väcker leenden i varje mil jag tagit
Jag drömmer om en vän ..
.. som hjälper mig att klättra,
Jag drömmer  en bön ..
.. 
för alla stunder som kommer,
Jag drömmer om en dröm ..
.. där jag vill få allt passa in

/Pillan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...