15 dec. 2011

Dagar Livet År

Dagarna rullar på och likaså tanke verksamheten
Funderat eller snarare tänkt mycket sista tiden
Saker förändras ,och kan kännas jobbigt på många olika sätt
Själv känns det som en emotionell dränering inom mig ,som om jag knatar runt  i en dimma .
Trött och ur gängorna ,ingen lust till något .
Men allt tar vell sin tid innan kroppen samlat ihop sig igen .
Sorg är olika för alla och på olika sätt .
Finns inga riktlinjer på hur man sörjer eller ens hur länge .
Tro det går  upp å ner ,för att sedan stabiliseras och bli minnen.
Men en sak känner jag mig tacksam för ,och det är att jag har så fina syskon .
Olika på många olika sätt ,samtidigt lika på många olika sätt.
Ser mer  och mer i mina syskon ,vilka som är lika till sätt och sinne.
Och jag är stolt över dom allihopa och dom betyder alla olika saker för mig -med en gemensam nämnare att jag älskar dom .
Glad över att just dom är mina syskon.
Glädjen över så mycket ,som man igentligen tar för givet ,men som kan ryckas undan snabbare en än blinkning.
Man vet aldrig vad dagen eller framtiden har i sin hand.
Man bara rusar fram i livet & missar en hel del .
Och en dag är det försent , går aldrig dra tiden bakåt .
Livet är här och nu -Ta till vara på det man har -Inte bara rusa fram
Att visa och verkligen bry sig om .
Tyvär är det kanske inte så lätt alla gånger med alla måsten att hitta tiden
Men vem skapar dessa måsten ,om inte vi själva .
Att bara stanna till och titta lyssna andas bara vara -tar så liten tid .
Bara fråga någon hur personen mår ,en kram , ett leénde när man möter någon .
En sådan liten sak kan betyda så mycket för någon .
Ödmjukhet kallas det .
Empati för andra .
Varför har vissa så svårt att visa det .
Varför är så många människor så själviska .
Så själv förverkligande i sina egos att andra människor blir som tomma påsar man bara trampar över om det behövs .
Mmm, känner själv några av dessa besserwisser personligheter,som alltid tycker sig ha rätten att klampa,ironisera,briljera eller sätta sig på andra ,helst tala om att dom har rätt.
Lite ironiskt igentligen -för dessa människor märker oftast inte själva ,utan tycker att alla andra har/gör/är fel .
Medans dom själva oftast står rätt så ensamna kvar ,för deras vänner försvinner ,men dom skaffar sig nya snabbt ,för vem vill vara ensam :)
Observatör observerar tillvaron .
Vi står alla oss själv närmare än någon annan.
Men har aldrig rätten att fördömma eller förlöjliga någon annan,på bekostnad av att känna oss starkare,duktigare,bättre osv än någon annan och på det sättet kränka eller förlöjliga andra .
Vi är alla olika .
Men vi föds och dör -där är vi lika....
// Pillan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...