6 sep. 2012

Donera

Ibland uppstår situationer i livet och med nära kära ,då man tänker och måste ta ställning .
Så gubben min och jag hamnade i en diskution ang att donera organ.
Om man vet att någon i släkten är dålig och kanske /förmodligen behöver ett nytt organ .
Och antagligen kommer hamna i vårdkö för att få ett organ ,där tiden kanske blir lång.
Personen i fråga kanske behöver just detta organet snabbt eller att det visar sig att organet inte matchar med blodgrupp,celler eller ryggmärgs vätskan, och det drar ut på tiden.

Så diskutionen vart skulle nån av oss kunna tänka sig att bli en donator .
Skulle det dra ut på tiden ang donation och det visar sig att det inte finns någon matchning för tillfället .
Och det visar sig att nån av oss har den perfekta matchningen för att göra livet bättre .
Så att personen i fråga får sin donation och kan få sin transplantaion.
Svaret blev NEJ inte till vem som helst .
Men absolut JA till den personen det rör sig om .
Där var vi helt överens,kan nån av oss hjälpa och göra livet bättre på alla plan för just denna personen.
Vart svaret ,Vi skulle ställa upp utan tvekan .
Helt överens om den saken och frågan.

Hur skulle du ställa dig inför frågan.
Skulle du vara berädd att Donera ett organ till släkting/vän ?

//Ta vara på dagen Pillan

3 kommentarer:

  1. Jag tog beslutet i början av 90-talet. Jag donerar allt som ev kan användas den dag jag går bort. Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt:)
      Alltid kan man hjälpa någon och alltid någon som behöver något .

      Radera

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...