19 nov. 2012

Denna skrämmande värld

EN kvinna ,hon ser ut som vem som helst.En alldaglig kvinna som arbetar i och bakom sin  glassbar. När jag hör ordet glass  så tänker jag på barn och barnfamiljer. Det har nog varit många barn/familjer i hennes glassbar. Många familjer som tyckte glassen smakade bra och att kvinnan bakom disken var trevlig. Vad ingen  visste var att hon hade styckade kroppsdelar i sin källare som ligger under glassbaren.Helt plötsligt blir verkligheten så där absurd igen.

Detta hände inte i Sverige utan i Österrike. Men det händer saker även i Sverige. Enlig GP (GöteborgsPosten) I lördags kväll blev en 14-årig flicka utsatt för ett våldtäktsförsök i Länsmansgården. Någon kunde vara så ung som tio år. Men det var inte säkerhetsställt. Jag hoppas att de har fel. Oavsett vilken ålder gärningsmännen har/hade så är det åt helvete fel .OCh det som kramar mig rakt in i märgen är att så unga som 10 år .Vad är det som händer !?! och hur kommer barn i så låg ålder  på att göra något sånt här .Vart i vårat samhälle är bristen .Tio åringar ska busa å ha skoj , inte våldta och antasta .VAD ÄR DET FÖR FEL  när så unga personer gör något sånt här .

Mina tankar startar .Vad är det för värld vi lever i.Så sjuk så fruktansvärt sjuk så jag finner inte ord .
Får som en klump i bröstet ,en ångest av nån sorts vanmakt .Denna världen är åt helskutta fel .
Finner inte ord i mitt vokabulär för att en beskriva vad jag känner .
Hur kommer det bli i framtiden ,vardagsmat .
Finns det ingen etik eller moral längre .
Vad gör att det blir så här ...........
//Pillan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...