30 juni 2013

Djupare än så

 
 
Ibland kommer tankarna fortare än dom hinner ner på pappret .Men just nu lagras det och jag vet hur det ska skrivas ,även om dom första raderna bara skrivits ner ,så kommer dom precis på rätt plats och berättas så som det är meningen att det ska berättas .Fast dom första raderna är nere ,så byggs det på,och är redan mycket längre i tanken än nerskrivet.
Vad som ska bli av det skrivna får framtiden visa,  nu känns det bara som att det måste ner .Sen får man se vad som händer och vart det hamnar .
Vet inte vad det ska kallas ,men en del av ett läkande ,en healing process, som måste förlösas ,utvärderas, nerskrivas. För att kunna förstås.
Den svarta pantern/puman står mig nära tassandes bakom ,viskandes ,vaktande ,beskyddande.
Den är en del av mig och jag en del av den ....vad det innebär spelar för mig en roll som ingen kan förstå. Den  delen av mig som är graciös ,smidig, observerande, sökande ..
Pantern/Puman står för kraften att ta tillbaka kraften i mitt liv ,skåda magin, ljuset och horisonten till framtiden och leda den själv. Även för mod och oräddhet. Representerar mörker, död . återfödelse. Döden är  bara ett slut på ett tillstånd och början på något nytt. Nu återstår att se vad som händer när allt släpps ut ,för att hitta fotfästet i det som kvävts där inne , hånats, skrattats åt, som blivit förlöjligat, åsidosatt , tolkats som fantasier av andra ,  som kvävt en hel del Men för att bli riktigt klar och få se det konkreta i det hela .Få känna  helheten .Utan att få pekpinnen riktad, utan att bli fnyst åt ,förnekad.. Vart det landar eller leder är inte viktigt ,utan att se helheten i allt ,där börjar resan.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...