8 juli 2013

Tänk efter innan!

Blir så in i helskutta lessen ,samtidigt så frusterande arg .
Att man kan vara så elak, kännslokall och likgiltig inför andra .
Där ungdomar hetsar nån till att skära sig ,skada sig själv.
Skriver ord som får en att baxna ,så mycket hemska ord .
Där dom skriver helt öppet att personen ska skära sig mer å djupare ,kallar för så mycket fult så jag blir totalt tom på ord .
samtidigt blir jag förbannad ,ledsen .
Denna personen står oss nära ,och är hur go som helst .
Ska jag sitta å titta på hur dom hetsar ,beter sig som sjuka galningar av värsta sort .
Finner banne mig inga ord .
DETTA ÄR INTE OK!!!
Vem ger dom rätten att tracka ner nån och vara så sjukt elaka  i skrift .
Jag sätter ner foten ,jäkligt hårt och bestämt .
Synd att dessa fega jäklar inte vågar sätta ut sina namn .
Då hade det blivit en polis anmälan från mig .
Och nu ska jag ha ögonen vid öppna .
För detta handlar om en skit go person , lite blyg ibland , har sin egen stil.
Är det detta som retar .
NEJ!!! jag tillåter inte detta .
Nästa gång kanske såren blir för djupa .
Vad händer då !!
Vad blir konsekvenserna .
Jag är vuxen , och tar avstånd till dessa mobbnings relaterade sakerna .
Och nu har det gått för långt.
När det finns sidor där våra unga hänger ,och blir hetsade till helt sjuka saker .
Som gör att dom mår dåligt.
Detta är inte ok, inte för några barn att bli behandlade så här ,eller ens att behandla någon så här .
Vad  och hur tänker dom, använder dom överhuvudtaget sitt tänk.
Och alla dessa fula ord som var skrivet till denna personen, glåpord ,runda ord ....nått av det värsta jag läst .
Känner mig  upprörd ,förbannad ,lessen.
Och det som smärtar mest är att personen tillåter att dom gör detta .
Jag vet ,de kanske inte är så himla lätt när många skriver det ena och andra .
Men det ska vi råda bot på ,personen är och står högre än sina plågoandar .
Och jag / vi kommer finnas där !!!

//Pillan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...