17 dec. 2013

Sju dagar kvar

till jul......................
Jippie jay !!
Säger hon som inte känner något för julen..
Tycker julen är ett jippo och skådespel för kommersen lönsamhet för att få oss konsumenter att spendera mera.
För mig har julen alltid varit någon form av ångest ända sen barnsben .
Fråga mig inte varför ,för det vet jag egentligen inte .
Alltid haft mysiga jular som barn.
Utan är väll mera att jag tycker den är hysterisk
All mat som ska lagas och fram , man blir mätt av att titta på allt innan man hunnit stoppa något i munnen.
Sen ska de vara något smarrigt efter maten  å lite pralliner med drickor i massor på det  och gärna lite vickning på kvällskröken.
Sen ska man äta julmat i flera dagar frammåt ..Säger bara  TUR DET BARA ÄR EN GÅNG OM ÅRET .
Gillar inte ens julmat -äter lax,revbenspjäll och janson.
Sen all denna förväntan på paket ...
Jag vet, julen blir vad man själv gör den till .
Men förstår den ändå inte  ..
Jag äar ingen jul människa helt enkelt.
Alla dessa tomtar på rad med pliriga ögon och konstiga  leénden .
Nu låter jag som en riktig gnällkärring  , jag vet .
Men gillar alla granar som lyser ute och att det lyser fint i folks fönster .
Och gillar att se barnens glädje  och när dom nyfiket öppnar sina paket .
Och man på kvällen kan krypa upp i soffan å mysa ...
Titta på några jul filmer ,som vi sett X antal gånger ....
Men snart är den över och det dröjer ett helt år till nästa gång .
Och  nu är det bara sju dagar kvar till jul .......
Så fram tills dess ska jag bara tänka på vad mysigt det är när julen ändå är här ..
//Pillan
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...