2 dec. 2013

Stolpskott å plattnackar

Att vissa orkar ..
Jag gillar att pyssla och hålla på med mina händer .
Ställer gärna upp och gör om någon vill ha det jag gör eller gjort .
Vissa tycker jag tar för lite betalt ,andra tycker det är ok och vissa vill tänka .
Men blir irriterad när folk hänger upp sig på vad jag gör ,eller kommer med halvtaskiga kommentarer .
Klart jag tar betalt om jag köper matrial och skapar ,fast vissa kanske tycker jag ska ge bort .
Kommentarer som " svarta pengar " " hur orkar du " har inte du värk" pallar din nacke,händer "osv osv .
Jo ,jag har en jäkla värka fram å tillbaka ,både här å där .
Inte många vill veta och varför ska jag berätta om min värk .
Vad kan den personen eller personerna göra åt det .
Ingenting .
Så därför är jag tyst .
Varför ska jag älta något ,som ingen kan göra något åt ,och speciellt inte mina vänner .
Dom som känner mig vet hur jag fungerar ,när jag mår riktigt skit ,så hör jag inte av mig .
Bättre att vänta tills det blir lite bättre .
Och detta med mitt skapande är som terapi .
Ett sätt att slippa känna eller tänka för mycket .
För jag är inte min sjukdom ,den bor i mig ,jag valde den inte .
Vill inte bli min sjukdom och sitta och känna efter varje stund .
Det är inte den jag är ,den jag varit eller den jag vill vara .
Och därför skapar jag ,för att få ro i både själ och kropp.
För mig är det ett sätt att slappna av och bara vara ,slippa tänka .
Men då finns det dessa få som retar sig .
Är inte du sjuk,hur orkar du
eller
Att jag tjänar svarta pengar..
Så jäkla urbota löjligt att ens skriva sådana kommentarer .
Vad jag gör är min ensak .
Eller är det avundsjuka .
Hur orkar ens folk bry sig om vad andra gör .
En sak gör jag i alla fall inte och det är att gnälla i onödan,i tid å otid  ,som vissa är experter på .
Och JA ,jag är sjuk och JA jag är sjukpensionär och JA jag tjänar lite på det jag gör .
Om det nu stör en del så mycket vad jag gör ,så varför ens läsa både här och på facebook.
Skaffa ett liv och sluta gnäll....allt kan vara värre ..
Men kanske jag också ska bli en bitter jäkel och börja skriva spydigheter
till folk som försöker få ett jobb,springer mellan vikariat,har ont  eller vad som helst .
MEN det är inte jag ,jag har ett liv och skiter fullständigt i vad andra gör .
Vill nån odla potatis i parketten varsegod!
Vill någon sälja rubb å stubb å resa jorden runt ,lycka till å ha en trevlig resa .
Vill någon pilla navel ludd hela dagen, pilla ordentligt å försiktigt .
Uppmuntra folk istället för att kasta skit .
Nä, om folk bara kunde sköta sig själva istället , och inte lägga så mycket fokus på andra .
Fasan va bra det skulle vara
Självklart ska man bry sig om varandra ,men det måste också finnas en gräns .
Och man måste även tänka till innan man pratar eller skriver .
Men kanske om jag gav bort det jag gör ,så skulle det vara bättre .
Eller ??
Ja,jag vet inte ..blir bara så trött på en del .
 
PS...nu går jag till stickorna å stickar en socka ....så får vissa reta sig lite till...//Pillan
 
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...