22 jan. 2014

Dagarna kommer

och dagarna går .
Huvudvärk  och nackontet fortsätter .
Borde kanske ringa läkaren , men står ut ett tag till .
Och som grädde på moset så vart jag påkörd igår.
Eller kanske ska säga lite duttad,knuffad ...
Rött ljus  och bonk i röva , så har jag en bil väldigt nära .
För nära ....
Tjejen såg vettskrämd ut , dottern vart förbannad ,och jag vart mera nollställd .
Ut ur bilen  och kolla bak på skadorna , som vart ingenting ,bara en liten eller två små repor ...det kan jag leva med .
Den unga tjejen i den andra bilen va nog rädd jag skulle börja gapa å skrika , såg tårarna i ögonen.
Men konstaterade att de va inga större skador ,och sa till henne att det gick bra ...
Då hon säger stammande ,jag såg inte de va rött ....
Hmmmm, skrämmande ...då kanske man inte ska köra bil ..
Ok ,sa jag bara...men de e lugnt de vart bara nån repa sa jag ...hon log .
Gick inte ens ur bilen själv för att kolla ....men jag såg att fronten på hennes bil såg inte så fin ut ,där var det mer än bara en repa .
Men inte mitt problem ,och själv va hon inte så intresserad .
Så in i bilen and off we go ..
Hon fick sig nog en överraskning när hon fick se sin bil ...
 
 
Väl hemma kom stickor och garn fram igen ...
Lusten knackade på och nu blir det mera stickat ...
Vad det är på G får ni se om någon dag ..
Fram tills dess , ha en underbar vecka
 
// Pillan
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...