2 feb. 2014

Kaffe nu DÅ !

 
Kaffe nu DÅ !!! hinner inte med den däringa kaffeslurpen ,kommer på att det ska städas å fejas på en söndag ...
Gardiner åkte ner å nya upp,persienner ner å bara bort bort ,dammsugarn har sögit golven rena ,mattorna ser också nöjda ut ,mitt i allt så tömmer vi lite i garderoberna å huserar,en tvätt går också bra ,skura toan medans man endå är där och under trappan fanns det saker ,garaget kan man ta i förbifarten och fylla på om inte annat,sen stod det något i dotterns rum som säkert får plats i förådet,lite mat på det i bra farten ,sen lite sticka å så släpper jag det ,för kom på att jag kan byta handukar med , vart gjorde jag av virknålen nu då , jaha i jackfickan låg den ,hur hamnade den där .
Lite kaffe nu DÅ !! men vad in i glödhetaste är kaffekannan, har jag blivit dement nu med ,tittar förvirrat omkring,men vart är den , ja just ja hundarna måste ut ,så en snabbis med dom , vart e stora dottern ,hmmm sover än ,lite dålig efter gårdagens roligheter ,ja just ja kaffekannan ...puts väck !! eller ...vänta lite nu ...jösses, den stod å fick sig en omgång i diskmaskinen,ja men då hinner jag torka lite skåpluckor ,å ugnen skulle behöva sig en rejäl omgång ,och där står det lite artiklar från affären som ska in i badrummet ,ja för han in en sväng där då dammsugarskaftet gick av i går då sonen fixade rummet ,nä en dusch nu så jag sätta mig med stickningen å en riktigt välförtjänt kaffe...men ska jag sitta vid köksbordet å lyssna på bok eller i soffan å kolla en film ...mycket om ,men,kan ,vill,jag ska bara -som Alfons Åberg sa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...