20 mars 2016

Olustkänsla av tandläkarbedövning.

Tänk att ett tandläkar besök kan bli så illa .Värsta dagarna i mitt liv ! ...var till tandläkaren i Tisdags ,för att fixa en kind tand .Ligger avslappnad i stolen å får en bedövningsspruta i käk klyckan ( mellan över å under käke ).Tandläkaren sprutar in bedövningsmedlet och jag känner hur det bara rusar till i hela kroppen , ungefär som när man är på väg å ramla , andra sticket gör mig helt varm i benen och det känns som om det regnar innombords ,känner hur hjärtat börjar s...lå mega snabbt å andningen blir stressad.Tänker för mig själv "helvete vad händer " samtidigt försöker jag lugna mig själv där i stolen .Allt går bra ,men känner mig yr å okoncentrerad .Väl inne i bilen för att åka hem e jag tvungen sitta ca 20 min innan jag vågar köra .Tänker hela tiden att jag måste hem ,samtidigt som jag måste hämta ut pencellin pga inflamation i tanden .Allt gick väl hem och tror allt ska sluta här .På kvällen börjar jag få oros känsla i kroppen å hjärt klappning till å från.Natten ska vi inte ens prata om . Kallsvettningar,frossa,skakningar,konstigaste drömmarna ,salivtillströmmning i munnen -en känsla av att drunkna .Onsdag- en dag full av känslostormar -ångest,panik,rädsla,oro,dödsångest,skakningar,värme svettningar,kallsvettningar,frossa,gråtmild,rastlös,orkeslös,jagad känsla- känslan av att vilja stoppa in händerna i kroppen å bara kränga allt ut å in eller bara skrika rakt ut .Torsdag-Lite bättre men inte mycket . Och idag Fredag - något bättre, men inte mycket.. Har aldrig varit med om något liknande , detta är nog dom värsta dagarna i mitt liv .Och än verkar det inte vara över . Vågar nog aldrig mera ta bedövning hos tandläkare igen ..Bästa är vell att under dessa dagar förlorat 1,3 kg ...I keep fighting this .....
//Pillan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...