15 maj 2017

Jodå de går

Fick ett telefonsamtal från Höljes , långt upp i Värmland ,
nära Norska gränsen.
Mitt ena barns bästa väns mamma.
Hon hade provar virkat en sjal , men fick inte ihop det med mönster ,
diagram och ihop virkning m, m.
Så fick frågan om jag kanske kunde hjälpa henne .
Förutom hon ,så hade fem stycken till tittat på mönstret .
Men dom förstod inte och kunde inte förstå texten .
Ja ,sa jag ...vet inte om jag heller kan .
Jorå, e de någon som kan så är det du svarade hon .
Du var den första jag tänkte på , när vi inte kom vidare med vare
sig sjalen eller beskrivningen .
Sagt och gjort .
Hon skickade ner beskrivning och garn .
Lite nervöst var det ..
Men idag kom både garn och papper på sjalen.
Ögnade igenom beskrivningen .
Läste igenom den några gånger .
Och körde igång .
Detta var ju rätt så enkelt.

Efter lite prov virkning ,så gick det galant .
Så snart har hon sin älskade sjal

//Pillan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...