6 nov. 2011

Det är tomt............


Jobbigt,tankarna bara far runt
Tårararna bränner till på ett ögonblick
Bara rinner och rinner -hur mycket finns det
I nästa stund känner  mig totalt tom på allt
Saknaden sitter som ett stort sår på insidan
En stor bottenlös klump
En del av mig dog på insidan den dagen du gick
När jag blundar en liten stund -ser jag dig på båren på väg ut ur Ambulansen
Den bilden sitter etsad i mitt inre
Din lealösa kropp,bleka ansikte och dina ögon som stirrade rakt upp -medans jag kramade om syster Carina
Samtidigt känner jag mig så tacksam över att du slapp vara ensam i ambulansen & att Carina fanns hos dig ,gav dig trygghet och att du inte var ensam.
Är tacksam att du fick som du ville -som du sa Att du ville somna in eller bara försvinna knall å fall -när den dagen kom.
Men det gör så ont så ont att du inte finns här hos mig/oss mera .
Det svider på insidan.
Trodde aldrig att det skulle göra så här fruktansvärt ont ...
Klart man vet att det gör ont -men kunde aldrig tro att det kunde göra så här ont .
Nu är det 4 dagar sen du lämnade oss här .
Jag får liksom inget gjort ,lusten är borta ,känner mig helt apatisk.
Är så trött i kroppen .
Och till veckan är det mycket som ska fixas.
Alla syskonen ska träffas.
Begravnings byrån ska kontaktas ,kista ,döds annons,urna ska ordnas och vart du ska läggas ner inför din sista vila .
Psalmer ,sånger ska ordnas .
Lägenheten ska städas ur ,saker ska delas upp,rästen skänkas och ges bort .
Sen det jobbigaste av allt begravningen-det sista farvälet .
Det slutgiltliga Hej Då .
Det oundvikliga att du inte finns hos oss mera .
Ja det blir ensamt och tomt utan dig här hos oss .
Så svårt att förlika mig med denna tanken .
Men så tacksam att du slapp lida .
Som du var så rädd för mamma .
Vet att du var rädd för att bli sjuk och hamna på långvården .
Så är tacksam för din skull att det gick så fort som det gjorde .
Och jag hoppas att du sitter med alla nära och kära med ett leénde och bara har det så bra som du verkligen är värd.
!Älskar dig lilla mamma!
//Pillan
 Jag fick min mun
mina ord
Fick mitt hjärta
mitt röda blod
Runda bröst
min mörka röst
Mina ögon
min starka lust
Jag blev född
till den jag är
För att du
var här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...