8 nov. 2011

En jobbig dag

I dag är det en jobbig dag .
Begravnings byrån som ska besökas med alla syskon ,så vi kan bestämma tillsammans vad & hur mamzen ska ha det .
Det ska fixas med dödsannons-text till den ,begravningsdag,kista ,urna osv .
Med andra ord en jobbig dag .
Känner en klump i bröstet som bara väntar på att explodera .
Gått i nån dimma i flera dagar ,snarare sen 2 november.
Där tankar ,tårar,tomhet avlöst varandra i en konstig ojämn takt.
Men i dag känner jag det väldigt tydligt och kraftigt .
Mamma kommer aldrig tillbaka .
Borta för alltid .
Så svårt att ta in .
Nu är det så definetivt att hon är borta för alltid .
Och har så svårt att förlika mig med  tanken .
Sen bara detta att hon ligger ensam i ett kylrum på Sjukhuset gör mig förkrossad .
Vill inte ha henne liggabdes där .
Om jag kunde skulle jag hämta henne ,så hon slipper vara själv .
Vill bara få henne i jorden ,känns mera fridfullt så .
Fast att jag vet att hon har klivit upp till andra våningen .
Där hon nu är  med dom andra i släkten ,väl omhändertagen,älskad .
Så kan jag inte släppa tanken och sorgen över att hon är borta .
Men jag hoppas från botten av min själ -Att hon dansar ,skrattar.svänger sina lurviga i en lycko dans med sina minspel som bara hon kunde göra och skrattar från hjärtat och har det helt underbart -för det är hon värd lilla älskade mamma.
Tiden läker alla sår heter det -om det läker vet jag inte -men sorgen blir lugnare .
Även om det tar sin tid .
Mitt i allt detta så tänker jag att -hon är med broder Claes och bara det måste vara ett riktigt kram kalas .
Sen har hon både sin bror och syster där ,mormor och morfar och även svågern Lars-Göran och alla andra släktingar ...
Det är vad jag hoppas å tror .
Så hon har det nog bra där på andra våningen ..
Men det gör ont och det är tomt och tårar rinner .
Sorg tar tid .
Fast en dag kommer jag  le genom tårarna .
Fast den dagen är inte i dag och kanske inte på många dagar än .
Men jag vet att dagen kommer -och det kommer gå upp å ner .
Inte bara att man är ledsen .så mycket annat som ska ordnas runt omkring .
Men en dag i taget med djupa andetag och försöka att ta sig igenom .
Men i dag är en jobbig dag .
//Pillan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...