23 sep. 2012

Sweet Dreams

En blommkvast i handen och ett nytt namn på stenen .
Nu ligger älskade mamma hos våran älskade bror Claes .
Båda saknas oss otroligt mycket .
Samtidigt som ögonen läser och tittar på stenen.
Förstår jag inte att dom är borta från denna världen .
Och mitt hjärta skriker av saknaden .
Ensamheten jag känner där inne ,något saknas mig oerhört.
Jag har ingen mamma längre ,eller det har jag,fast inte här .
Och den tanken gör det svårt att förlikas med .
Medans tårarna rinner sakta på min kind och saknaden värker som ett ärr .
Sätter jag blommorna i en grön spetsig vas att trycka ner i jorden .
Blommor till dom båda i höstens färger .
Tänker på att köpa en fin lyckta att sätta där ,så man kan tända ett ljus .
Ett ljus för livet ,saknaden ,kärleken och omtanken .
Skulle bara vilja prata ,krama,hålla om eller få skratta en gång till ,bara en gång till med dom båda .
Kommer någonsin smärtan och saknaden att försvinna .
Den tonas ner med åren ,men saknaden känns alltid den samma .
Och mitt i detta tillstånd av nersättande blommor, sakta rinnande tårar som droppar ner på jorden .
Känner jag mig nöjd med valet vi syskon gjorde att sätta ner mamzen brevid våran äldsta bror,mammas förstfödde son .
Som fick hennes hjärta att blöda den dagen i december 1996 när vi syskon kom med dödsbudet .
Något hon aldrig kunde förlika sig med .
En smärta som hon bar inom sig ,som vi aldrig kan,kunde eller kommer förstå .
Ni har eran smärta och jag har min ,som hon sa till mig en gång.
Och hon sa en gång att hon ville ligga brevid honom.
Så vart det .
Hoppas dom ler och är lika nöjda som vi är .
VI -mina syskon och jag har varit så totalt överäns med allt ang begravning osv .
Känner mig stolt över alla mina fina syskon och sammarbetet vi haft under denna tiden .
Från beskedet fram tills nu när stenen kom på plats .
Av 8 syskon är vi 7 kvar ,och så totalt samspelta i detta ,gör mig stolt .
Vila så skönt vart ni än är ,så är min kärlek med er alltid .
En hand på en kall sten ,en bukett höstblommor i lila/orange ,sänder jag er all kärlek .
Reser mig upp ,torkar tårarna ,drar mig lånsamt hemåt .
Min saknad är oändlig,men en dag ses vi igen .
Det är min övertygelse och fram tills dess fortsätter livet .
//Sweet Dreams Pillan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...