24 sep. 2012

Förbannade Data J-el!

Efter X antal dagar med ett jäkla problem med datorn att ladda ner ett program/spel .
Och avinstallation , installaion säkert 10 gånger av samma sak ,ett jäklande googlande om alla problem som uppstod .
I går ville jag bara ta kofoten å dänga till hela skiten .
Försökte mappa i olika kataloger .
När det väl funka då går det inte köra adds från curse downloader ,ok lägger in manuellt ,då flippa datorn igen .
VAD ÄR DET FÖR FEL!!

Bara kände hjärncellerna som började slåss,alla vart inblandade å hjärnan kokade över .
Gubben försökte hjälpa,ringde oxså en vän .
Båda va nog måttligt roade av mitt problem när F1 va på Tv .
Men trevliga nog att fösöka .
Men alla gick vi bet ,hur vi en försökte så hakade shiten upp sig .
Tillslut började jag få ett väsande språk,med ordflöden jag knappt visste jag kunde..halvtsom väste,muttrade,till lite mera högljuda ord.
Och började förvandlas till et litet monster.

Så allt slutade med  att  det vart att spara i mappar,tömma,rensa,,konfigurera.reparera,konventera,synkronisera,avinstallera,programera,installera om hela jäkla datorn .
Allt som allt tog det ca:6-7 tim.
Om ni nu tror att jag är så här teknisk,så tror ni fel ,klart ja gär teknisk men här går det över vad jag klarar.
Så det vart ju gubben så klart .
Han vart vell inte överförtjust ,men vadå ,jag fixade ju ett söndagsjobb åt han : )
Å de vart så himla bra .
Allt funkar som det ska ,jag har fått lugnet åter och han en snäll trevlig fru tillbaka .
Tur man e gift med en hejjare på datorer .
För annars skulle datorn nu vara på väg till sopstationen.
//Pillan
 
 


2 kommentarer:

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...