27 sep. 2012

En skakande berättelse

Finns en sida som heter LG Drömstependiet,där den som vill kan ansöka om 25,000 kr .

Alla har vi drömmar och ambitioner, det är en del av att vara människa. Vilken är din dröm? Med LG Electronics Drömstipendium 2012 kan den bli verklighet oavsett om den handlar om musik, teater, dans, resor, studier eller något helt annat. Beskriv din dröm och motivera varför just du ska utses till LG:s Drömstipendiat 2012 så kanske det blir du som tilldelas 25,000 kr

Synd att det inte är ett rent Stependium utan en tävling i sin helhet ,där man skriver ner lite om det man ansöker om och varför.
Sen får man hoppas på många röster från vänner och släkt osv .


Själv har jag  läst och läst så många bidrag på LG Drömstependiet.
Många innlägg om drömmar,hopp,önskningar från så många olika personer .
Som  har ansökt om att vinna 25000 kr till något man önskar/behöver/drömmer om.
Har även både vänner och släkt som ansökt pga olika andledningar.
Några tycker jag ska ansöka om hjälp pga av  min sjukdom osv.
Även jag har sagt till en del som jag vet VERKLIGEN skulle behöva detta bidrag då ekonomin inte alltid räcker till allt när man har barn tex och inga jobb finns å verklighetens vardag kan bli nog så påfrestande.
Men som sagt har jag läst och läst .
Det finns DOM som har det så mycket värre än min sjukdom osv osv.

Många bidrag som berört mig ,MEN ett bidrag som jag läst om och om igen, som verkligen tryckte på min uppmärksamhet.
Handlar om en liten kille Oskar - Grabben som skulle fylla ett år -Dagen innan Oskar skulle fylla ett år fick dom beskedet- Oskars sena utveckling berodde på en sjukdom, Spinal Muskelatrofi typ 2. 
Och detta bidrag " Min son Oskar " träffade mig mäst i hjärtat ,något som ingen vill uppleva.

Alla barn ska ha RÄTTEN till en BRA BARNDOM.

Han förtjänar de få redskap han kan glädjas av i sin barndom.
Inte ska väl pengar vara anledningen till att han inte kan leka? Men så är det.
Pengar är ett återkommande problem, såsom det är för många. För denna Familjen handlar det om att kunna ge sitt barn de saker som tillverkas i små upplagor och som då kostar skjortan.
Så HJÄLP  till att hjälpa Oskar.
Han är ett BARN och förtjänar verkligen detta.

Det föds 2 barn om året i Sverige med denna sjukdom.
Oskar är idag en 21 månader gammal pojke .
Föräldrarna arbetar numera hemma för att få vara tillsammans med honom och för att få njuta av livets alla dagar.
Dom är varje dag rädda för att en förkylning ska komma och ta honom ifrån dom eller att lungorna ska påverkas för mycket för att han ska orka vara här med dom.
OCH INGEN VILL ÖVERLEVA SINA EGNA BARN!...så detta bidraget röstar jag på.
Här kan ni läsa om den gripande berättelsen om Oskar.
Rösta DU också så dom kan få mera glädje och hjälp i sin vardag.

http://www.dromstipendiet.se/145

//Tack Pillan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...